Bankowość internetowa i tradycyjna

Bankowość internetowa narodziła się zaledwie kilkanaście lat temu w wyniku eksplozji popularności internetu. Chociaż na początku lat dziewięćdziesiątych ta forma bankowości nie istniała, dzisiaj trudno wyobrazić sobie bank, który nie oferuje dostępu do konta przez Internet. Jaka przyszłość czeka bankowość w internecie? Przede wszystkim nieustanny wzrost liczby osób z niej korzystających. Już dzisiaj jest to kilkanaście milionów Polaków. Do końca dekady ta liczba przekroczy dwadzieścia milionów. Ponadto, nieustannie poszerza się zakres usług oferowanych przez banki w Internecie. Dziesięć lat temu był to głównie podgląd stanu rachunku. Potem zaczęła dochodzić możliwość wykonywania przelewów, zamówienia kart, zamówienia wyciągu z rachunku na e-mail. Ostatnio głównym trendem, który można zaobserwować, jest rozwój bankowości mobilnej, czyli dostępem do banku za pomocą telefonu komórkowego.

ZAPYTAJ EXPERTA O KREDYT

Taki dostęp jest osiągany na dwa sposoby – niektóre banki po prostu tworzą stronę internetową dostosowaną do wymogów transferu i rozdzielczości ekranu telefonów komórkowych, inne wydają własne aplikacje które można zainstalować na telefonie i za ich pomocą łączyć się z bankiem. Pozostaje tylko jedno pytanie – skoro bankowość w sieci rozwija się tak dynamicznie, to dlaczego banki otwierają ciągle kolejne oddziały, a wszystkie najbardziej reprezentacyjne ulice w dużych miastach goszczą po kilkanaście oddziałów różnych banków? Wynika to głównie z faktu, że nie wszystkie usługi można zaoferować przez Internet. Co bardziej skomplikowane produkty bankowe – na przykład kredyty hipoteczne, nadal wymagają osobistej rozmowy z doradcą finansowym, omówienia wszystkich szczegółów i podpisania dużej ilości dokumentów. Co więcej, mimo rewolucji internetowej, nadal kilkanaście milionów Polaków nigdy nie korzystała z Internetu, a co za tym idzie – z bankowości internetowej. Tacy ludzie również chcą mieć zapewniony dostęp do swoich rachunków, z nieufnością traktują wszystkie nowinki techniczne i wolą dokonywać przelewów poprzez bezpośredni kontakt z obsługą klienta w oddziałach banków.

Leave a Reply